Program i smjerovi
MODERNI GIMNAZIJSKI PROGRAM
(u aplikaciji http://www.upisi.hr imenovan je kao EKSPERIMENTALNI PROGRAM-GIMNAZIJSKI PROGRAM) je novi hrvatsko-europski program modernog odgoja i obrazovanja ocijenjen od stručnih savjetnika Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske i istaknutih hrvatskih i inozemnih znanstvenika kao veliki iskorak u hrvatskom gimnazijskom obrazovanju.
U travnju 2012. godine moderni program odobren je od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta RH za izvođenje u Gimnazijskom kolegiju Kraljica Jelena u Splitu i u tijeku je njegovo izvođenje u dva odjeljenja prvih razreda gimnazije Kraljica Jelena u Splitu.
1. HRVATSKO-EUROPSKI PROGRAM MODERNOG OBRAZOVANJA
Moderni gimnazijski program realizira se u sedam usmjerenja:
-
HUMANISTIKA, KLASIKA I DRUŠTVO
-
EUROPSKE STUDIJE, DRUŠTVO I INFORMATIKA
-
STRANI JEZICI, HUMANISTIKA I INFORMATIKA
-
ARHITEKTURA, DIZAJN I UMJETNOST
-
EKONOMIJA, MENADŽMENT I INFORMATIKA
-
PRIRODOSLOVLJE, MEDICINA I FARMACIJA
-
INFORMATIKA, RAČUNARSTVO I MATEMATIKA
U prvoj i drugoj nastavnoj godini učenici imaju osam temeljnih predmeta: Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik, Latinski jezik, Povijest, Fizika, Prirodoslovlje (Kemija i Biologija), Informacijska tehnologija; te dva poticajna temeljna predmeta: TZK/Sport i zdravlje, Teorija znanja i spoznaja/TZS.
Važno je spomenuti i dodatne značajne predmete (2. ili 3. strani jezik, Umjetnost, Vjeronauk ili Etika te Geografija).
Program nudi izborne predmete usmjerenja, od kojih posebno ističemo SEESI program.
U trećoj godini učenici odabiru jedno od sedam usmjerenja, a čija je temeljna razlika u izbornom dijelu nastavnih predmeta.
2. OPĆA GIMNAZIJA
Hrvatski program sa sadržajima modernog europskog obrazovanja i s implementacijom priprema za uspješno polaganje ispita državne mature i uspješno studiranje.
3. SPORTSKA GIMNAZIJA
Sportsko opredjeljenje s mentorskim vođenjem darovitih sportaša, na području Splita, Dalmacije i Hrvatske, motiviranih za stjecanje znanja.
Dodatak: nastavni plan i program Teorije znanja i spoznaja
Teorija znanja i spoznaja sa sustavom aktivnosti SEESI izrađeni uz savjetodavnu pomoć akademika Ivana Supeka (HAZU), profesorice Kathleen V. Wilkes (Oxford), Srđana Lelasa (PMF, Zagreb) i Mirjane Nazor (FPMZ, Split). Predstavljaju interdisciplinarne motivirajuće sadržaje u sustavu radionica koji su od iznimnog značaja u modernom odgoju i obrazovanju.